Sävarportar och en stor besvikelse

Idag har jag varit på Jysk bäddlager för å köpa en ny säng. Den jag köpte fanns såklart på lagret och de sa att jag skulle få ta ut den på baksidan. Jag skuttade av glädje och skakade av upphetsad förväntan då jag insåg att jag skulle få studera deras lagerport från nära håll. Till min stora besvikelse så hade de den mest taniga lilla port jag någonsin sett. Det var inte ens en port. Det var en liten dörr bara ur vilken sängen knappt kom igenom. Jag brydde mig inte ens om att fota den. Jag uppmanar alla att aldrig handla på Jysk någonsin mer.
Här följer istället två porat som jag fotograferat i Sävar utanför Umeå. Kör man mellan Täfteå och Sävar via Tomterna kan man inte bara se lamor spotta å fräsa utan också flertalet natursköna portar i olika storlekar. Detta kan jag varmt rekommendera.

sävarport
Rediga röda portar ämnade för brandbilar. Märk väl att ingen är den andra lik.

sävarport
Mysig liten träport till ett litet sött garage.

Kommentarer
Postat av: Heinz

Den där antika mörka träporten var i sanning väldigt intressant. Jag tycker mig ana influenser från byzantinskt portmakande.



Intressant komposition på översta bilden också. Jag gillar verkligen hur de placerat portarna med tanke på färgen.



Portliga hälsningar,

Heinz

2009-07-20 @ 19:38:03
Postat av: lena gerner

Jag håller med dig om att jysk inte är bra, stå på dig!

2009-07-20 @ 19:49:51
URL: http://lenagerner.bilddagboken.se
Postat av: Elina

Portportalen, så fyndigt!

2009-07-20 @ 20:21:22
Postat av: "Ge mig en mopp så kirrar jag biffen"

Du är världsfenomenal. Kommentarerna strömmar in bara sådär någon timme efter ny portpost (hah). Keep 'em coming!

2009-07-20 @ 21:10:07
Postat av: Lucas Israelsson

De röda portarna längst upp ser lite misstänkt preussiska ut i färgen. Skulle nästan våga gå så långt att påstå att de inte är särdeles röda, men man skall inte ge sig in på andras expertområden och försöka peka finger. Du kan uppenbarligen portar bäst.



Jag gillar hur granen komplementerar träporten.

Bra komposition!

2009-07-21 @ 07:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0