Studieresa till Skellefteå


Jag har varit på en studieresa med mina glada portintresserade kompisar i det, för ovanlighetens skull, soliga Skellefteå. Vi tog redan tidigt på fredagen in på Skandic där vi hade bokat ett rum för fyra. Till vår stora besvikelse så hade inte själva hotellbyggnaden en port vilket vi artigt beklagade oss över i receptionen åtskilliga gånger. Annars var hotellet en mycket bra utgångspunkt för våra utflykter då det låg nära flertalet intressanta och sevärda portar. Vi fotograferade hjärtligt ett stort antal av dem. Vid ett tillfälle fick jag slut på batterier i min kamera men mina resekamrater tog även dem bilder som jag med stor förtröstan väntar att få skickade till mig.
Klumpigt nog hölls Trästockfestivalen samtidigt som vi var där vilket gjorde att stan var full av festglada personer som ibland störde själva portskådandet. Vi lärde oss snabbt att det var nödvändigt att titta på portar på dagen och hålla oss på hotellet på kvällarna var vi drack portvin och portellodrinkar.

stor port
Ubar Nilsson vid en helt enorm aluminiumport.


sfd
Jag invid en liten men välplacerad port i centrala Skellefteå.

sdf
En brun port.

en brun port
Samma port som ovan. Jag tyckte den här porten var mycket fint placerad.


Martin poserar logiskt tillsammans med Ubar vid samma enorma port som tidigare.


En liten musikpaus vid en söt liten port av fyra ledade aluminiumsjok
På bilden Lise-Lotte och Ubar. På bandaren "Headless Cross".


Logiskt sittande vid en port med gul skylt intill.


Intressant portkomposition. Bilden tagen av Ubar.

Det var alla portar för den här gången men jag lovar att ladda upp fler bilder från resan framöver när jag studerat fler av mina hundratals portbilder från resan.

Kommentarer
Postat av: M

HAHAHAHA Du borde bli PORTad från alla interneta aktiviteter!

2009-07-19 @ 20:59:44
URL: http://bloggarm.blogg.se/
Postat av: Anna

Vackra foton. Ha en underbar fortsättning på semestern! Kram. ÖSTERSJÖNS HETASTE BÅTPASTOR, Färjan-Ruth

2009-07-19 @ 21:09:05
Postat av: Malin

Gud, du verkar ju ha det skit härligt där. Själv kommer jag hem ifrån en Mallorca resa, kanske inte lika glassigt :) Men ändå skönt. Hoppas du får en fortsatt trevlig resa, mvh Malin

2009-07-19 @ 21:09:49
Postat av: Blondi

Gud vad bra bilder på dig,Fast det var ju inge ovanligt(-:

Härligt och va på ett sånt där lyxställe(-:

Kolla jättegärna in min blogg..Jag är som du lång och blond och snygg hahahah

http://www.improveme.se/gniztra

pusssssssssssssssss

2009-07-19 @ 21:11:24
URL: http://www.improveme.se/gniztra
Postat av: Lucas Israelsson

Det är verkligen en mäktig port ni hittat där! Den största alltså. Gillar mest hur den framstår när ni båda är med på bilden i logiska poser. En god mix av Pärleporten och porten till Valhall.



Hoppas Portellodrinkarna var bra och sunda.

2009-07-20 @ 09:13:35
Postat av: Sabine

Hej Portportslen!

Mycket fin blogg du har startat upp här! En annan av mina favoritbloggare är också väldigt förtjust i portar, dock ej garageportar. Kolla här så skall du få se på grejer: http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/march/atta-portar-med-personlighet.html#comment

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/january/kafferast-i-nassjo.html#comment

2009-07-20 @ 11:15:25
URL: http://sabinequila.blogspot.com
Postat av: Marre Marräng

Storartat - helt enkelt storartat. Ser fram emot vidare exkursioner i portarnas värld, innan ditt flytande intresseliv rinner över i annan fåra.

2009-07-20 @ 14:25:18
Postat av: Heinz

Den första porten var verkligen imponerande stor. Tror den enda porten jag sett som varit lika stor var i Halmstad 1969. Det är ett minne som jag alltid kommer bära i mitt hjärta.



Portliga hälsningar,

Heinz

2009-07-20 @ 19:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0