Värd semester

Jag kom just hem från min andra dag på jobbet efter min händelserika semester på Holmön. Vädret var aldrig riktigt på min sida men jag hade detta till trots svårt att tappa min brinnande entusiasm. Sveriges soligaste ö var nämligen fullsmyckad med underbara och tänkvärda portar. I tre dygn vandrade jag om kring och fotograferade portar, kände på dem, luktade vid dem och spörjde lokalbefolkningen om deras egna portupplevelser. En brist med hela äventyret var att Visfestivalen såklart inträffade samtidigt. Dessa ungdomsgalej tycks förfölja mig och mina stallbröder i vår portodyssé. Alkoholen flödade var hälst vi gick och det var flera gånger som vi var tvungna att värja oss från odrägligt målade hårdrockare, blodiga vettvillingar, ormtjusare, narkotikaosande sci-fisympatisörer med logiska ögonbryn och någon slags, för mig tidigare okänd, religiös sekt som tycktes tillbedja bokstaven T. Men i slutändan så är jag helt nöjd med semestern.


port
Porten vid det hus i vilket vi övernattade.

port
En illa åtgången men fortfarande tilltalande port


Hjalmar och Ubar vid två frekvent förekommande portar.

En optimalt breddad port.


Jag inspekterar en blå aluminiumport vid matchande dörr.


Trippelskjutport tillhörande ett öppet sågverk.


Trevligt bondsk träport i trä.


På ön fanns även portar av modernare snitt.


.



Kommentarer
Postat av: sabine

Härligt att få se gammla fina portar!

2009-07-28 @ 20:03:36
URL: http://sabinequila.blogspot.com
Postat av: lena gerner

Vilken fin tröja du har på bilderna! Var har du köpt den? Keep up the good work <3

2009-07-28 @ 21:46:02
URL: http://lenagerner.bilddagboken.se
Postat av: port-svante

javet inte. har nog fått den av farfar säkert.

2009-07-29 @ 20:18:35
Postat av: Elina

Den bonska gamla porten var en härlig en :)

2009-08-11 @ 08:28:19
URL: http://enligtelina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0